Menu

Chip Tuning / Resoftare Putere

Chip tuning se refera la ajustare sau optimizare software a calculatorului de injectie, software ce este stocat intr-o memorie interna denumita Chip, operatiune cunoscuta pe piata si ca resoftare.

In linii mari, este vorba despre un reglaj al sistemului de injectie prin care se obtin valori de echilibru pentru a oferi randament imbunatatit, crestere putere si cuplu motor, optimizarea consumului de carburant si a emisiilor poluante acolo unde este posibil.

RBN-Tuning.ro vine in sprijinul clientilor cu trei tipuri de Chip Tuning: E-ChipTuning, Performance ChipTuning si Safety ChipTuning


Personalizare moduri de condus VW E-Golf & VW E-UP

Cele 3 programe de condus disponibile pe modelele E-Golf si E-UP ( Normal, ECO si ECO+), desi inginerite cu scopuri bine definite, fac comportamentul masinilor la apasarea pedalei de acceleratie nu tocmai pe placul tuturor posesorilor unor astfel de modele.

Astfel, programul Normal pune la dispozitia soferului toate resursele disponibile, programele ECO si ECO+ avand o gestionare diferita a resurselor si a consumatorilor.

Operarea rationala a consumatorilor aduce dupa sine o extindere a autonomiei si reprezinta o idee logica si binevenita, insa pentru a maximiza in cel mai mic detaliu acest aspect, inginerii VW au apelat si la reducerea puterii si cuplului motor disponibile la apasarea pedalei de acceleratie in aceste programe de condus, lipsind un program care sa ofere puterea si acceleratia din programul Normal, dar cu gestionarea consumatorilor oferita de programele ECO si ECO+.

In raport cu programul de condus Normal, reactia motorului la apasarea pedalei de acceleratie este mai lenta in programul ECO, iar in ECO+ acest aspect devine si mai sesizabil, in conditii reale de utilizare neaducand nici un avantaj.

Aceste diferente nu sunt pe placul tuturor masinile avand un comportament greoi si nepotrivit conditiilor reale de trafic, desi utilizarea rationala a consumatorilor ramane o idee excelenta.

Din fericire, electronica acestor modele ne permite reglarea individuala a programelor de condus dupa cerintele specifice ale fiecarui utilizator, permitand reglaje individuale dupa necesitati si preferinte.

Spre exemplu, se poate opta pentru reglarea diferita a celor 3 programe de condus pentru a defini curbe de cuplu si putere individuale furnizate gradual in functie de apasarea pedalei de acceleratie, atat pentru programul Normal, cat si pentru programele ECO si ECO+.

Se pot executa reglaje precum realizarea unor curbe de putere si acceleratie identice cu cele din modul Normal, dar in modurile ECO si ECO+, imbinand comportamentul reactiv al programului Normal cu gestionarea mai eficienta a consumatorilor specifica programelor ECO si ECO+.

De asemenea, se poate opta pentru modificarea programului Normal pentru un comportament mai reactiv decat cel de fabrica, in functie de preferintele utilizatorului, pastrand in acelasi timp la nivel Standard programele ECO si ECO+.

Alt gen de combinatii ale parametrilor de functionare implica modificarea curbei de cuplu pentru diverse reactii ale masinii la plecarea de pe loc, multi utilizatori de VW E-Golf si VW E-UP avand o problema cu faptul ca motorul dezvolta o acceleratie brusca la plecarea de pe loc, dupa care nivelul acceleratiei se reduce pe masura ce masina inainteaza in viteza. Acest lucru se intampla datorita faptului ca desi puterea este constanta, cuplul motor scade destul de brusc odata cu punerea in miscare si cu cresterea turatiei motorului.

Astfel se pot realiza reglaje care sa urmareasca mai degraba un cuplu constant si un comportament omogen, care sa ofere acceleratie mai usor modulabila , constanta si previzibila, in raport cu reglajul de fabrica ce nu ofera aceasta caracteristica, un astfel de reglaj putand fi realizat pe oricare dintre programele de condus.

Astfel de reglaje vizeaza potrivirea reactiei motorului cu stilul de condus individual si necesitatile de comportament rutier ale oricarui posesor de VW E-Golf si VW E-UP pentru care programele de condus furnizate de catre fabricant, nu ofera suficient.

Resoftarea RBN Performance ChipTuning (Stage 1) se adreseaza masinilor cu motor diesel, motor benzina aspirat sau motor benzina cu turbocompresor si aduce avantaje precum: cresterea puterii si cuplului motor cu pana la 30%, imbunatatirea reactiei motorului la acceleratie, imbunatatiri ale comportamentului motorului pe toata plaja de turatie, optimizarea consumului de carburant, reducerea emisiilor de noxe (NOx), reducerea emisiilor de carbon.

In dezvoltarea reglajelor presetate a fost utilizata instalatie de masurare dinamometrica de tip RDD ( Real Drive Dinamometer ) iar emisiile poluante au fost monitorizate cu instalatie de tip RDE ( Real Drive Emissions ) in conformitate cu standardele Europene introduse in anul 2017 pentru producatorii auto.

Aceste tipuri de instalatii permit masuratori in conditii reale de mers, in orice conditii de clima si altitudine precum si testare cu toate tipurile de carburant disponibile in Romania.

RBN-Tuning.ro este primul prestator de resoftari / chip tuning auto care utilizeaza in dezvoltare RDD si RDE oferind cele mai complexe si mai corecte solutii de acest gen, asigurand conformitatea cu toate normele Europene in privinta poluarii precum si compatibilitatea cu limitele mecanice specifice pentru fiecare model ale producatorilor auto.

Audi
Volkswagen
Skoda
Seat
Bmw
Mercedes Benz
Ford
Citroen
Peugeot
Renault
Opel
Jeep

Resoftarea Safety ChipTuning reprezinta un reglaj software de precizie al calculatorului de motor in vederea imbunatatirii curbelor de cuplu si putere la nivelul valorilor maxime de fabrica.

Astfel cuplul motor si puterea maxima sunt obtinute mai devreme, in turatii mai joase si sunt desfasurate mai constant pe plaja de turatie. Aceasta reasezare a curbelor de cuplu si putere ajuta la obtinerea unor acceleratii de varf ale motorului pe o plaja mult mai larga de turatie imbunatatind reprizele si elasticitatea motorului.

Acest nivel de modificare se aplica acolo unde cresterea puterii nu se poate efectua in siguranta din motive de uzura sau necesitate.

Resoftarea RBN Safety ChipTuning aduce imbunatatirea reactiei motorului la acceleratie, imbunatatiri ale comportamentului motorului pe toata plaja de turatie, optimizarea consumului de carburant, reducerea emisiilor de noxe (NOx) si reducerea emisiilor de carbon.

RBN Safety ChipTuning - CupluRBN Safety ChipTuning - Putere