Operatiunea aduce avantaje precum:
Conform descrierii, odata cu sensibilizarea pedalei de acceleratie, se obtine o reducere a fenomenului de Turbo-Lag obtinand capacitatea de a accelera eficient si in plaja joasa de turatie respectiv 1000 - 2000 rpm. Dobandirea capacitatii de a sustine acceleratii eficiente in acest interval, permite utilizarea mai frecventa a motorului in aceasta plaja de turatie, aspect ce va aduce o reducere a consumului de carburant, in multe situatii nefiind necesara utilizarea motorului in plajele superioare de turatii pentru a efectua diverse manevre rutiere.
RBN Throttle Tuning reprezinta o Alternativa Software la "Pedal-Box", care este un dispozitiv ce creste sensibilitatea pedalei de acceleratie. "Pedal-Box" face posibil acest aspect utilizand o singura coordonata si anume semnalul senzorului de pozitie a pedalei de acceleratie.
Efectul scontat este obtinut prin interpunerea intre senzorul de pozitie a pedalei si modulul de control al motorului, a unui semireglabil ce permite modificarea semnalului trimis de senzorul pedalei catre modulul de control al motorului.
Pentru reglaj se utilizeaza diverse tipuri de telecomenzi, chiar si aplicatii pe smart-phone. Desi este promovat precum un dispozitiv de inalta tehnologie, prin marketing masiv si modalitati de telecomandare a reglajului dintre cele mai variate, in esenta "Pedal-Box" este si va ramane doar un simplu potentiometru, o componenta ce conectata la un fir, poate modula semnalul ce trece prin acesta.
Mai exact, se "pacaleste" semnalul pedalei de acceleratie raportand modulului de control al motorului o pozitie falsa a pedalei, ce corespunde unui grad de apasare mai ridicat, pentru a obtine la un nivel de apasare mai redus o acceleratie ce corespunde unui grad mai ridicat de apasare a pedalei.
Acest procedeu ignora matematica modulului de control al motorului si altereaza sistemul de ecuatii ce guverneaza functionarea optima a motorului.
RBN Throttle Tuning prezinta o abordare complexa ce are la baza modelul matematic al fabricantului, utilizand 3 coordonate precum Turatie Motor / Sarcina Pedala Acceleratie / Cuplu Motor. Astfel, isi atinge scopul de a imbunatati reactia motorului la apasarea pedalei de acceleratie prin modificari tabelare ale valorilor de referinta, convertite din voltaj in cuplu motor solicitat la apasarea pedalei de acceleratie in raport cu turatia motorului, pastrand intacta legatura celor 3 coordonate, rapoartele de date dintre acestea fiind nealterate.
Modificarea nu este una generica, si anume doar o modulare statica a semnalului pedalei de acceleratie precum in cazul instalarii unui "Pedal-Box", ci este o modificare software particulara ce respecta modelul matematic initial, pastrand folosofia de lucru a fabricantului.
RBN Throttle Tuning pastreaza reale toate valorile de functionare si raportare, efectul de imbunatatire fiind atins utilizand exclusiv matematica arhitecturii software.
De asemenea pentru reglajul intensitatii este utilizata infrastructura electronica a masinii, diversele grade de sensibilitate a pedalei de acceleratie fiind integrate in programele dinamice ale masinii, utilizand modurile Efficiency, Comfort etc.
Astfel sunt conservate nivelurile de siguranta in exploatare si fiabilitate caracteristice nivelului calitativ al masinii, capitol la care "Pedal-Box" prezinta deficiente majore, utilizand o infrastructura electronica proprie limitata, lipsita de standardizare industriala, fapt ce face ca atat calitatea cat si nivelul de siguranta sa fie cel putin discutabile.
RBN Throttle Tuning este disponibil pentru marcile si modelele prezentate in link-ul urmator: https://www.rbn-tuning.ro/chiptuning