Menu

ECO Tuning / Protectia Mediului

Notiunea de ECO Tuning se refera in general, la optimizarea reglajului software al sistemului de injectie in vederea reducerii consumului de carburant, lucru ce duce inerent si la reducerea nivelului de emisii noxe, imbunatatind regimul de functionare al motoarelor din punct de vedere ecologic. ECO Tuning se poate efectua atat la motoarele pe benzina cat si la motoarele ce sunt alimentate cu motorina. Ce diferentiaza solutia noastra de ecologizare a regimului de functionare al motoarelor, este utilizarea compensatoarelor de sarcina. Structura software a sistemului de injectie este modificata pentru a functiona dupa parametri mai specifici conditiilor de utilizare, in functie de temperatura exterioara, densitate atmosferica, sarcina utila si calitatea carburantului, definind noi tabele de lucru ce imbunatatesc capacitatea de adaptare si reactie a sistemului de injectie. Astfel, sistemul de injectie va fi mai rapid si mai precis, furnizand cantitatea de carburant potrivita conditiilor in care motorul se afla la un moment dat, ajustand corespunzator cantitatile de carburant injectate pentru a avea un amestec cat mai apropiat de amestecul ideal, si temperaturi optime si constante in sistemul de evacuare pentru o functionare cat mai corecta a sistemului catalitic. In conditiile unei arderi optime se diminueaza emisiile de particule arse incomplet, aducand dupa sine regimuri mai curate de functionare pentru sistemele catalitice, EGR si DPF. In aceste conditii consumul de carburant se poate reduce cu pana la 25% la motoarele Diesel si cu pana la 15% la motoarele pe benzina. Utilizarea compensatoarelor de sarcina, aduce si o distribuire mai buna a curbelor de putere de putere si cuplu motor, motoarele furnizand puterea de varf in conditii optime de functionare oferind randamentul potrivit conditiilor de lucru de moment. Furnizarea acceleratiilor va fi mai lina, utilizand in regim progresiv toata plaja de turatie si imbunatatind considerabil regimurile joase si medii in regim de lucru normal.
De asemenea, impactul termic al gazelor de evacuare asupra mediului sunt reduse drastic prin diminuarea temperaturii gazelor de esapament la teava cu pana la 30%.

Acest gen de optimizare este inclusa in resoftarile noastre de tip Chiptuning destinate cresterii puterii si cuplului motor, fiind armonizat regimul ecologic de functionare cu performantele imbunatatite ale motorului. Astfel resoftarile noastre sunt destinate motoarelor standard, fara modificari mecanice sau componente anulate, atat pe parte de motor cat si in ceea ce priveste sistemele de evacuare. Datorita unor reglaje software mai precise se imbunatateste si regimul de zgomot al motorului, functionand mai curat si mai eficient, zgomotul motorului la mers fiind redus iar vibratiile diminuate. Eficienta imbunatita a arderii va reduce si depunerile din motor si sistemul de evacuare, datorita diminuarii cantitatilor de carburant arse incomplet.

Consultati feedback-urile utilizatorilor, pe pagina noastra de Facebook prin click AICI .

In tabelul de mai jos sunt descrise ca exemplu, efectele optimizarii asupra consumului de carburant, pe baza unor teste efectuate in regim urban, in Bucuresti.

Marca Motor L/100km ECO L/100km
Audi 2.0 TDI 10.5 7.2
BMW 3.0d 11 9.2
Dacia 1.5 dci 6.4 4.9
Opel 1.4i 10.3 8.3
Opel 1.2i 10 8.5
Opel 1.3 cdti 6.5 5.5
Seat 1.2 TSI 11.5 9
Seat 1.9 TDI 10 7.5
VW 1.9 TDI 10 7.6
VW 2.0 TDI 10 7.9

Echipa noastra ofera o optimizare software a sistemului de injectie ce aduce imbunatatirea performantelor dinamice, a randamentului si a eficientei motorului. Optimizarea aduce crestere de putere si cuplu motor precum si reducerea consumului de carburant si a emisiilor poluante impunand noi standarde in materie de Chiptuning prin eficienta, economie de carburant si ecologie. Utilizand o platforma software mai sanatoasa si mai corecta pentru motor, avantajele concrete sunt urmatoarele:

  • Cresterea puterii si a cuplului motor
  • Acceleratii mai rapide si elasticitate a motorului imbunatatita
  • Reactie mai prompta a motorului la acceleratie
  • Distribuirea cresterii de putere si cuplu motor pe toata plaja de turatie
  • Omogenizarea curbelor de putere si cuplu motor
  • Reducerea consumului de carburant cu pana la 25% la motoarele Diesel
  • Reducerea consumului de carburant cu 15% la motoarele pe benzina
  • Cresterea eficientei si randamentului motor
  • Niveluri de zgomot si vibratie mai scazute

Echipa RBN-Tuning.ro sustine cu fermitate necesitatea reducerii emisiilor poluante. Astfel, optimizarile efectuate de echipa noastra sunt inginerite in principal pentru ecologie si fiabilitate, pachetul Chiptuning pentru imbunatatirea performantelor prin cresterea puterii si cuplului motor venind ca o completare atractiva a ideii de eficienta, ce sta la baza conceptiei optimizarilor noastre. Eficienta se dobandeste prin cresterea randamentului motor, ce aduce dupa sine urmatoarele:

  • Reducerea consumului de carburant
  • Scaderea emisiilor poluante
  • Diminuarea temperaturii gazelor de esapament la teava
  • Eliminarea golurilor de cuplu motor din plaja de turatie
  • Acceleratii constante si liniare
  • Eliminarea ezitarilor la schimburile de trepte
  • Comportament liniar si previzibil al motoruluie
  • Functionare corespunzatoare cu toate tipurile de carburant existente
  • Individualizare in functie de model, rulaj sau stil de condus