Menu

Chip Tuning Volkswagen E-Golf

Cele 3 programe de condus disponibile pe Volkswagen E-Golf: Normal, ECO si ECO+, desi inginerite cu scopuri bine definite, fac comportamentul masinii la apasarea pedalei de acceleratie nu tocmai pe placul tuturor posesorilor.

Astfel, programul Normal pune la dispozitia soferului toate resursele disponibile, programele ECO si ECO+ avand o gestionare diferita a resurselor si a consumatorilor.

Din fericire, electronica acestor modele ne permite reglarea individuala a programelor de condus dupa cerintele specifice ale fiecarui utilizator, permitand reglaje individuale dupa necesitati si preferinte.

Spre exemplu, se poate opta pentru reglarea diferita a celor 3 programe de condus pentru a defini curbe de cuplu si putere individuale furnizate gradual in functie de apasarea pedalei de acceleratie, atat pentru programul Normal, cat si pentru programele ECO si ECO+.

Se pot executa reglaje precum realizarea unor curbe de putere si acceleratie identice cu cele din modul Normal, dar in modurile ECO si ECO+, imbinand comportamentul reactiv al programului Normal cu gestionarea mai eficienta a consumatorilor specifica programelor ECO si ECO+.

De asemenea, se poate opta pentru modificarea programului Normal pentru un comportament mai reactiv decat cel de fabrica, in functie de preferintele utilizatorului, pastrand in acelasi timp la nivel Standard programele ECO si ECO+.

Alt gen de combinatii ale parametrilor de functionare implica modificarea curbei de cuplu pentru diverse reactii ale masinii la plecarea de pe loc, multi utilizatori de E-Golf avand o problema cu faptul ca motorul dezvolta o acceleratie brusca la plecarea de pe loc, dupa care nivelul acceleratiei se reduce pe masura ce masina inainteaza in viteza.

Acest lucru se intampla datorita faptului ca desi puterea este constanta, cuplul motor scade destul de brusc odata cu punerea in miscare si cu cresterea turatiei motorului.

Astfel se pot realiza reglaje care sa urmareasca mai degraba un cuplu constant si un comportament omogen, care sa ofere acceleratie mai usor modulabila , constanta si previzibila, in raport cu reglajul de fabrica ce nu ofera aceasta caracteristica, un astfel de reglaj putand fi realizat pe oricare dintre programele de condus.

Astfel de reglaje vizeaza potrivirea reactiei motorului cu stilul de condus individual si necesitatile de comportament rutier ale oricarui posesor de Volkswagen E-Golf pentru care programele de condus furnizate de catre fabricant, nu ofera suficient.

Operatiunea de optimizare software este supusa unor termeni si conditii:

  • Operatiunile de modificare se efectueaza doar cu programare telefonica in prealabil
  • Se modifica doar masinile ce trec testele de diagnoza ce le efectuam inainte de optimizare
  • Masinile ce prezinta erori sau disfunctionalitati vor fi refuzate pana la remedierea ulterioara a problemelor
  • Se modifica doar masini standard, fara modificari mecanice
  • Nu modificam masini aflate in perioada de garantie a producatorului
  • Nu modificam limitatoare de turatie sau de viteza
  • Nu modificam masini ce prezinta componente motor anulate
  • Nu modificam masini ce prezinta improvizatii pe parte de motor, tren de rulare sau sistem de franare
  • Nu modificam masini ce au RCA sau ITP expirate
  • Nu modificam masini ce se prezinta intr-o stare de uzura avansata

ModStockE-ChipTuning
Acceleratie 0-100 km/h
ECO13 sec9.6 sec
ECO+19 sec9.6 sec
Putere maxima / cuplu motor
ECO70kw / 233 Nm100kw / 290 Nm
ECO+40kw / 211 Nm100kw / 290 Nm